Ano, potřebujete headhuntera

Nedaří se vám ve firmě obsadit důležité pozice? Mezi nejčastější interní důvody patří:

  1. Jako společnost, jste se skokově rozrostli a role HR se překlopila do péče o zaměstnance. Potřebujete tak rozvíjet spíše benefitní program pro stávající pracovníky.
  2. Proběhla fúze se zahraniční mateřskou společností a potřebujete nastavit nové náborové procesy.
  3. HR zakrnělo a nemá motivaci dál se v náboru vzdělávat a sledovat trendy.

Kandidáti jsou navíc stále náročnější. Když to zkombinujeme s aktuální ekonomickou situací, kterou ovlivňuje vysoká inflace, ceny energií a nejistota, která panuje ohledně války na Ukrajině, zaměstnancům se jistá místa opouštět nechtějí.

Jak z toho teď ven? Správné řešení je jen jedno.

Buď získáte kandidáty, kteří práci potřebují a jsou na trhu dostupní. Lehce je dohoníte na LinkedInu nebo Jobsech. Nebo se svěříte do rukou P R O F Í K A. Někoho, kdo se na pracovním trhu orientuje, má lovecký instinkt a ovládá dokonale svoji zbraň. Tou je znalost moderních metod náboru konkrétních pozic. Už víte?

Ano, potřebujete H E A D H U N T E R A.

Ten uloví do vašeho týmu top odborníka, se kterým firma poroste. Nábor se od doby, kdy stačilo vyčkávat na webových stránkách a sklidit kandidáty jako sezónní ovoce, posunul. Ostřílenému hunterovi nesmí chybět nápaditost. Na každou rybu totiž platí jiná návnada. Dobrý hunter musí vědět na jakých diskuzních fórech se potenciální kandidát zdržuje a na jaké meetupy chodí. Cílem je dostat se k němu co nejblíž. A aby ho nevyplašil, musí zvolit chytrou taktiku.

Nápaditost, vytrvalost a rafinovanost, to jsou ty správné vlastnosti skvělého huntera.

Samostatnou kapitolou je rozhodnutí, zda vezmete někoho na fulltime do firmy, budete nábor outsourcovat od agentury, nebo si najmete externího headhuntera. Co je nejdůležitější – musíte vybírat pečlivě a vědět, s kým máte tu čest.

Můžete totiž najít skvělou agenturu s bezchybnými recenzemi, ale přidělí vám zrovna nového, nezaučeného recruitera. Stejně tak můžete narazit na začínající agenturu s nulovými referencemi, ale jejich náborář bude naprosto špičkový. Nebo vezmete do firmy člověka s 15letými zkušenostmi a ohromujícím životopisem. Na pohovoru se vám předvede v plné kráse, ale u vás ve firmě mu dojde šťáva a bude chtít odsedět zbývající léta, která mu v kariéře zbývají.

Recruitment není levná záležitost. Neriskujte krok vedle.

Ať už bude spolupráce probíhat jakoukoliv formou, musíte dobře znát recruitera, který s vámi bude na pozicích pracovat.

I když půjde o člověka, který má zastupovat agenturu, vyžádejte si jeho životopis. Ptejte se detailně, jaké má zkušenosti s pozicemi, které máte k obsazení. Chtějte vědět jaké metody a kanály používá, kolik takových kandidátů již obsadil a čím vynikali oproti ostatním. Pokud se vám nebude něco zdát, věřte mi, že v dlouhodobém horizontu to nebude fungovat.

Nastavte si jasný komunikační rámec, který musí být dodržován a frekvenci pro informování o vývoji náboru. Sledujte také, jak se recruiter zajímá o obsazovanou pozici i vaši společnost. Pokud vybíráte dobře, takový člověk vás musí ve velmi krátkém čase přesvědčit, že je ten správný headhunter pro vaši firmu. Vybírejte maximálně uvážlivě.

Zaujal vás článek?
Hledáte práci, nebo vhodného kandidáta?