Moji milí kolegové, máme za sebou sérii článků o tom, jak zacházet s kandidátem, aby se cítil jako v bavlnce. Nyní je na čase sundat si rukavičky, nasadit pořádné rukavice a podívat se headhuntingu blíže na zoubek. Svoji metodiku rozeberu do sedmi kratších, ale zato údernějších rad. A všech sedm dnes zasáhneme jednou ranou. Nebojte se, o nic nepřijdete – v dalších týdnech se ke každému z bodů vrátíme a věnujeme jim samostatný článek.

  1. Správné otázky k vyjasnění job description

Než se do lovení kandidáta pustíte, musíte znát každý detail jeho budoucí pozice. Napněte všechny síly, abyste zjistili, co bude náplní jeho práce, jaké cíle mu budou v prvních měsících stanoveny nebo jak by měl vystupovat, aby zapadnul do kolektivu. Bez těchto informací nemá cenu se napřahovat, protože vaše rána půjde vedle.

I když se vám název pozice zdá být zcela vypovídající, nevěřte tomu. Co může být back office manažer v jedné společnosti, může být něco úplně jiného ve společnosti druhé. Ať už budete profil uchazeče řešit s kýmkoliv ve firmě, v samostatném článku vám nasdílím všechny možné otázky, abyste se dobrali k naprosto detailnímu job description.

  1. Business development kandidátů aneb první pracovní den headhuntera je neděle

Zapomeňte na placené LinkedIn účty a šetřete peníze. Budeme pracovat s funkcionalitami basic verze, abyste nemuseli škemrat u svého zaměstnavatele, že teď zrovna nábor nejde, protože k němu potřebujete placenou verzi.

Ukážeme si:

    • jak pravidelný business development kandidátů do vaší LinkedIn sítě souvisí s efektivitou vašeho huntingu a obsazovanými pozicemi,
    • jak váš business development kandidátů každý týden efektivně rozprostřít,
    • proč je neděle důležitá pro start vašeho pracovního týdne.

Když budete dodržovat moje rady, vylepšíme váš konverzní poměr. Ptáčci se pak do sítí lépe lapají.

  1. Jak na správný sourcing kandidátů

Vysvětlím vám problematiku vyhledávání uchazečů v návaznosti na jejich algoritmy. Tato moudra jsem vyčetl z jedné velmi populární HR publikace. V samostatném článku vám ji také představím. Společně probereme, která klíčová slova byste měli ideálně při vyhledávání používat, aby byl výsledek co nejefektivnější.

  1. Nenucené oslovení kandidátů

Naučím vás huntovat tak, aby si uchazeči nepřipadali jako na křížovém výslechu. Představím vám jednoduché principy oslovení kandidátů, které jim nenuceně zlepší náladu a polechtají jejich ego tak, aby chytili tu správnou slinu na vaši návnadu. Všechno se pak stane návodem k tomu, jak celý lov bude probíhat.

  1. Headhunterský precreening

V nenuceném, ego lechtajícím tónu budeme pokračovat až do rozhovoru s kandidátem. Tam nastane zlom, ve kterém uchazeče odzbrojíte… nabídkou, společností, vším, čím bude potřeba, abyste ho vlákali až do výběrového řízení. Ukážu vám, jak tento rozhovor vést přímo k jádru věci. Nikdo přece nechce zdržovat kandidáty s nerelevantní nabídkou a ani lovce s nevhodným uchazečem.

  1. Udržování pipeliny kandidátů

Zdá se to jako banalita, ale není. Jak pracovat s kandidáty v průběhu výběrového řízení jsme si řekli. Ale tady vám představím skvělé nástroje, které k tomu můžete používat a naučím vás s nimi pracovat. Bude vás to bavit a jako bonus to bude celé zdarma.

Pokud je obsazovaná pozice hodně složitá a má navíc náročného nadřízeného, budete muset oslovit několik desítek kontaktů. Všichni pak musí dostat zpětnou vazbu – TO UŽ JSME SI SNAD VYJASNILI. Nástroje, které vám poradím, vám pomohou mít všechny hezky, přehledně na očích.

  1. Udržování kandidáta do jeho nástupu

Sklapla vám pastička…? Vás člověk prošel výběrovým řízením, vše si krásně sedlo a přijal nabídku. Máte pocit vítězství? To je velmi předčasné. Pozor, aby vám nesklapla i čelist. Čeká vás nejobtížnější část headhunterského umění. A také vaše nejtěžší překážka, která má své jméno – výpovědní lhůta. To jsou dva až tři měsíce schýzy, jestli si to váš kontakt nerozmyslí.

Headhunting má zkrátka své mouchy. Kandidát totiž může narazit na deset let starou, negativní recenzi od bývalého zaměstnance. Nebo se dostat do rozhovoru s kámoškou, která přišla do styku s jejich hamižným obchodníkem, který jí nastavil nevýhodné podmínky. Taky se k uchazeči může v jeho současné práci šéf chovat o kapánek líp, než je běžné. Kandidát je pak schopen celou vaši nabídku okamžitě shodit ze stolu.

To se fakt děje a občas jsou to bizáry. Obsazoval jsem pozici, ne zrovna běžnou, kde mi takto nástup odmítlo 5 kandidátů. Ano, slovy: PĚT KANDIDÁTŮ. Měl jsem nástup jedné velmi drahé boardové pozice, kdy kandidát přecházel z obdobného místa. Čekali jsme na něj půl roku. Kandidát týden před nástupem řekl, že si to rozmyslel, a že zakládá vlastní společnost. V samostatném článku ode mě dostanete tipy, jak se proti tomu psychicky obrnit a jak udržovat s kandidátem po celou dobu kontakt, abyste zvyšovali pravděpodobnost, že nastoupí.

Dnešních Sedm jednou ranou je kaput. V dalších týdnech si každý z bodů postupně pěkně rozpitváme, abychom si zbytečně nešlapali po štěstí. Protože, co je štěstí? Muška jenom zlatá.

Zaujal vás článek?
Hledáte práci, nebo vhodného kandidáta?

Hunter's Lodge | Míříme na talenty
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.