V českém rybníčku HR a recruiterů napočítáme jen pár jedinců, co pravidelně zveřejňují zajímavé příspěvky, kterými by se odlišili od ostatních. Mají vlastní webové stránky, na nich svůj BLOG plný sólokaprů, účastní se veřejných diskusí a tohle všechno utváří jejich osobní brand. Co je zásadní, vyzdvihují tak i společnost, kterou zastupují.
Ať už jsem poslouchal skvělý podcast “Nelidské zdroje“ od Josého Kadlece a Matěje Matolína, nebo “Jak na sítě“ od Elišky Vyhnánkové, v paměti mi rezonuje jedna myšlenka, která zazněla v obou případech. Na LinkedInu aktivně publikuje vlastní obsah pouze jedno až dvě procenta uživatelů. Z nich naprostá většina pouze repostuje příspěvky od jiných uživatelů. To znamená, že 98 procent uživatelů LinkedInu se chová jako leklá ryba v rybníce a využívá tuto sociální síť pouze jako zdroj potenciálních nabídek práce.
U zbylého jednoho až dvou procent vyvolených lehce poznáte, že jde o dravé štiky, které nedělají svoji práci jen pro obživu. Každá buňka v jejich těle oborem žije. Sociální sítě jim tohle zapálení pro oblast lidských zdrojů vrací v podobě několika tisícovek sledujících, pozitivních referencí, likováním nebo sdílením příspěvků.
Takový HR má zásadní vliv na renomé společnosti, se kterou spolupracuje, ale také na kandidáty, které obsazuje do konkrétních pozic. Pokud má navíc svůj brand postavený na vlastní osobě, dopad se ještě znásobí.
Nevybírejte jen headhuntera, ale i ambasadora
Budu vám to připomínat ještě mnohokrát. Při výběru recruitera se zaměřte na jeho kvalitu a znalost oboru i pozice, kterou obsazujete. Pokud bude mít navíc oporu v silném osobním brandu s dopadem na sociální sítě, našli jste toho pravého.
Jste-li start-up nebo menší neznámá společnost, může vás dobrý recruiter vytáhnout a zviditelnit na trhu. Investice do jeho služeb se vám pak mnohonásobně vrátí. Kandidáti, se kterými bude jednat, se budou moci pochlubit, kdo je huntoval a jménem jaké společnosti.
Na LinkedIn určitě narazíte na spoustu recruiterů, kteří vše odkomunikují na výbornou. Možná vám nabídnou i nižší cenovku, než je na trhu běžné. I tak si s ním projděte stejným postupem a získejte informace o jeho brandu a motivaci, proč v oblasti lidských zdrojů pracuje. Nevybíráte si totiž jen headhuntera, ale i ambasadora pro vaši společnost.
Tak šťastnou ruku při výběru!